Thursday, April 20, 2006

huna-huna sa sa-ag nga langyaw...


Dire sa Times Square, ang dugok sa mga taw murag dahon sa labong nga Kamunggay. Ambot, kung nganong ang mga taw dinhi hilig mag laruy-laruy sa tunga-tunga niining bugnaw nga klima. Maka-huyang ang katugnaw! Lagyu ang mga iskina. Wala pa jud koi kaila-- Maayo nalang unta to kung naay kasturya-sturya samtang naglakaw, mahuwas huwasan ko.
Ganina ra ko natintal nga mu-para ug taxi...dili pwede...dollar ang patak, unya kung magka-lisod, ingon sila, inaton pa ang imong dalunggan sa mga balikas... kung mahibaw-an nga Pilipino ka iLaron pa ka. Mao kini ang rason nga sa akong tulo ka semana nga bakasyon dinhi sa NYC, karon pa ko ming hukom nga mugawas sa balay sa akong Tiya ug mulaag-- kahadlok.

....kuYawA PUD ANI OI!!! Sa akong kagamay, kiwaw ang paglakaw-lakaw. Puro dagko imong makita! dagkong taw, dagkong dalan, dagkong sakyanan, dagkong bilding, dagko tanan. Sa ka-gagmay sa akong lapa-lapa, mura ko'g kwatro anyos, naglaruy-laruy ug nagtabuk-tabuk sa Colon.

...mura'g gabalik-balik ra man ko aning dapita...ang bilding mao rang purmaha...ang iskina pareho ra kadak-a...mao ra ang naong sa mga taw, itom,puti,itom,puti,itom,puti...tuay saag...itom,puti...sus ginoo!' maynta wa ko minua!!! sige lang...lakaw...lakaw...lakaw...ui hala!!! ngit-ngit na. Naa sad ba kahay mga Ungo dinhi sa ilaha?!
Sa kahayag niining syudara, maglisod ug pag pamalbal.
ungo? siguro.
kai didto sa suok-suok...ngit-ngit. didto tuay ungo.
ungo sa inom, sa laag, sa trabaho, sa panghilawas, sa bisyo, ungo sa katugnaw...sa kabugnaw
...ang ilang agta ug inkanto, magduyog sa pagpaseo sa mga gabukad nga dalan dinhi sa Manhattan. ang ilang ungo mangunay ug silingan!
Mas mangtas pani sa atong mga ungo sa pinas! Syudad ni sa ungo! Sa english The City That Never Sleeps.

Dili ko makapugong sa akong pahiyom samtang nag lantaw ug nakighimamat ko sa klima, sa kanindot, sa kaBIBO (sa kamingaw), sa palibot diri sa New York. Kining mag-inusara ka nga maglakaw, daghang butang ang mulabay sa imong huna-huna.

Mao naman siguro ni ang ilang park? Wa lang damha nga niabot na ko sa akong destinasyon. nagmulo gihapon ko dinhi sa katugnaw samtang naghuwat ko sa akong Tiya! Dungan sa pag-tulo sa akong luha, nisamot pa gyud ug kurog akong ngabil sa akong nalantawan... usa ka patay nga punu-an. Inanay nga nangatagak ang puwang dahon sa nag-inusarang sanga. tsk tsk! Bisag unsaon walay sama sa pag-pangtaktak sa dahons' sinigwelas likod sa amoa. ang ilaha diri mangatagak sa katugnaw, ang atoa didto...mangatagak kay ting-pamunga naman!...YATI! tugnawa ui!

...niabot na gyud akong Tiya! :) to da riskyu. Dili gyud nako malimtan ning hitabua. Ang akong pagkasaag taliwa sa autumn in New York. Kung plano ninyong mulaag aning syudara, dad-a inyong mapa! matul-tulan gyud dayon ang inyong gustong padulngan! ug kung mahimo, ayaw pag-inusara sa pagsulirang aning langyaw nga syudad--sa iyang pagpanintal, basig samot ka nga masaag!

Wa nako damha nga sa akong pagkawala, dinhi nako makit-an ang kaanyag niining dapita. Nindot ang New York oi, pero........gusto nakong muuli.


Tiwa Andag

2 Comments:

Anonymous miss_perfect said...

pssst... tiwa andag...si zen ni? :-)

8:17 AM  
Blogger aCey said...

si twinkle, bal.

12:40 PM  

Post a Comment

<< Home