Tuesday, April 18, 2006

"Para ni Mama" sinulat ni Rheanne Tiu


Para ni mama,

Ma, "Tinuod na ba? nga naa na gayud ko sa Amerika?"mao kini ang akong unang pagnutana sa dihang pag-abot nako sa laing planeta, ai Amerika!

Unang gawas nako gikan sa kong gisakhan wala ko kasabot sa mga pamaagi aning mga higala, puro mga inglis paka! Maulaw man pod ta! Sa hangad-hangag nako akong nakitang labing habog na mga inpastraktura , murag kaduhaon, katuluhon ug kapilahon pa ang naa sa atong probinsiya! Ilang suruyanan nga mas daku pa sa mga palayan! Ug naa pay panahon nga arang tugnawa..Matay! di ba kaha ko masakit aning kalakiha ma?!

Oo ma, nabag-ohan gayud ako, labi na sa paglantaw nako sa palibot nga puro Amerikano ang naa. Sa sige makagpanghimantay wa na mabutang sa akong buot nga ngitngit na diay. Arang nakong ngisi kay diri ra ko nakasaksi sa nganaggilap-gilap nga mga suga, nga sa Christmas ra nako makita diha! Ug ako nakapangutana! " kinsa man pod ang di maatraka maglaag diri-a nga tanan suga sa dalan gaandar man!"

Sigeg lakaw ngari, sigeg lakaw ngadto mao ra akong trabaho, taod-taod gigutom na gyud ko! Namili pa kuntahay kag pagkaonan nga pwede nakong maduawan. Mikuha ko sa menu og namilig makaon nako, dugay pod ko ngadto ma kay kita ko sa karatula nga gisab-it miingon "Chew your food well" ug misunod ko! Arang na nakong lipaya kay nabusog ko, mikuot koh sa akong bulsa para magkuha sa akong pitaka. Pastilan ma! nalimtan nako akong kwarta.

Gisingot kog ayu sama sa monggo! Gikulbaan ko basi ila ko ipapriso! Wa na ko kabalo sa akong buhaton ma! nakahunu-huna ko kung pwede ba mohangyo nga manghugas ug plato! Maayo gani naa si Jow! Nangutana siya "Is there any problem?" dali dayon kong mitubag ug "yis! yis!" makasabot ang kano kung unsa ako gibati ato nga gabiiha! Grabe ma buotan man diay sila!

Nakagawas ko sa akong gikan-an nga gasakit ang tiyan ug mi uli ko balik sa akong gisakhan. Samtang gapungko ko sa inidoro gahuna-huna na pod ko utro "Wa ko magmahay sa akong paglakbay maski wa nako madala akong pitaka ug kwarta basta nalingaw lang ko sa paglantaw sa syudad nga di matulog matod pa nila! Pasalamat ako nga nakaabot ko ngari-a kay mao ni ang gitawag nga panagsaon ra."

Mo uli ra ko ma! Diay ma naa koy ipaila-ila, si Jow mosuroy pod daw siya sa diha-a kay ingon ko niya nga kung gwapo diri dapita, gwapo pod biya sa atu-a! Diri ra siguro ko kutob ma, magkita rata pag uli nako!

Imong anak,
Joy(ligaya)

2 Comments:

Blogger aCey said...

rhea ann "ligaya" tiu. hehehehe... ^_^

you obviously lurve your mom. sweet 'ayo, uy.

btw, ipa-deliver lang unya imong mom sa amo, ha... i'll text you our address, whey. mudawat ka ug cheque sa rent? ^_^

3:53 PM  
Anonymous pensador said...

c rhea anak sa iyang mama. c rhea lingaw kauban og iya sad mama (hi to ur momster!). pro mas gwapa lng iya mama. hehehe.. wabyu tsups!

12:20 PM  

Post a Comment

<< Home