Friday, April 21, 2006

"SAAG" sinulat ni Elisabeth 'Chai' Baumgart

Mag usa na ko ka-tuig diri sa syudad sa New York, pero di pa gihapon ko sueto diri. Unsaon nalang. Naay E45th street, W45th Street. E126th street,W126th street. Kinsa pud di ma libog sa kadaghan sa mga dan dire. Dili nalang ko mahibulong kung niabot ko sa pikas bungtod, unya ang bayranan sa taxi kay dili na maihap. Leche gyud ning dollar uy.

Laliman ka, na bisan pagpadung sa akong trabahoan maglibog lang gihapon ko usahay? Lagi, kabaw ko mo drive, pero makabuang ang traffic. Wa na ko’y kwarta para gasolina. Unya, naa pud tartanilya, pero hastang mahala (mura pud ta’g buang kung mao sad nay sakyon padung sa trabahoan). Unya kung mag taxi, ang dollar lagi. Leche.

Di lang sad ta maghisgot bahin sa akong sakit na ‘No Sense of Direction’, kay kabalo naman siguro ka na wa gyud ko’y sense at all. Pero sige lang, tapad ra man sa Rockefeller Center ang akong gitrabahoan, so sayun ra kaayo mangayo direksyon kung mawala ko.

Paminaw, tapad ra sa Rockefeller Center ha? Tapad.

Ang kanindot diri sa New York kay makakat-on ka ug lakaw. Sa una, wa gyud ko na anad ug lakaw, kay na anad man lagi ko ug sakay ug jeep ug traysikad. Pero tanawa lang ko karon, sige nalang gud ko ug lakaw (kay, wa lagi ko kwarta!). Gikan sa Rockefeller padung sa Central Park – kaya ra kaayo! Or di ba, adto sa Public Library o di ba sa Times Square. Adto pa ko Trump Towers – kita pa ko ni Donald Trump. Na lingaw lang ko hinoon sa iyang buhok. Weird kaayo.

Duol ra pud kaayo ang opisina sa New York Times. Duol-a ra lagi, usahay dili lang gud ko ka tuo na nagatubang ko sa NYT. Kailang gud nako kusion akong kaugalingon para maka ingon ko na di gyud ni damgo or hallucination.

Usahay, paghuman sa akong di-gyud-maingon-na-nindot na trabaho, adto ko sa Times opis ug mo tanaw lang sa ilang building. Maka-ingung lang ko sa akong kaugalingun na ‘Moabot ra na ang panahon Chai,’.

Wa magdugay, ni lakaw ko ug dali-dali, kay niduol na ang gard – tuo siguro to siya na terrorista ko. Dagway pa lang daan nako, murag suwisayd bamer.

Ni lingi ko sa gard kadyot. ‘Awa lang ka gard, sunod, maka sulod na gyud ko dira.’

Ni dagan ko ug maayo, kay nagtawag na ug bakup ang gard. Nituo na gyud to ang gard na terrorista ko. Ang akong bag gi-dala atong adlawa kay dako kaayo ug itom, tuo gyud to ang gard na bomba akong gibitbit.

Intawn, dili ko alalay ni Bin Laden.

Tungod sa akong sakit (no sense of direction) nagpataka ra ko ug sulod ug mga eskina na wa gyud ko kaila. Amawa gyud nako.

Na wa nasad ko.

Karon, ma saag pa ko diri sa syudad. Pero, huwat lang, mo-abot ra na ang akong panahon. Di na ko motrabaho tapad sa Rockefeller Center kung di, naa na ko sa New York Times. Nya, nagpuyo ko sa Greenwich village (lami paminawn sa?) uban sa akong mag kauban magsusulat.

Kung mo abot nang adlawa, kana, di na gyud ko masaag ana.

Kay, kabalo naman ko kung asa ko padulong.

(Lagi, kabalo ko unsa inyo gihunahuna. Mo palit na lagi ko ug mapa sa New York. Leche uy.)

6 Comments:

Anonymous sue said...

btaw chai... nice idea... palit nlng gyd og map!!! wow!!!

1:58 PM  
Blogger Betchai said...

Lagi. Map nalang gyud ang last hope nako ani. (Feel sad kaayo nako murag naa ko sa New York dah. Haha!)

4:46 PM  
Blogger theresianangbisdak said...

one word i learned from lis: leche.

2:36 PM  
Anonymous joracrac said...

actually "leche" means milk.. so mommy matag sulti guro nimo ug leche ako imo mahuna-hunaan noh? hehehe..

waaaahhh pagkadungog nako sa article nakiingon ko na ikaw jud ni mama chay..

3:47 PM  
Blogger aCey said...

ay, ako diay 'to, lis... kadtong theresianangbisdak kanina. ^_^

3:50 PM  
Blogger Betchai said...

Ako gyud na i-spread ang word na "leche." Haha.

Jo: Yup. Leche means milk. Pero, ang naa sa akong utok permi kay leche flan. Haha! Lami man gud. :P

4:48 PM  

Post a Comment

<< Home